Udgivet i Skriv en kommentar

Fin lektørudtalelse til mine nye bøger “Alligatorblod” og “Øksemorderens kranium”

Så er lektørudtalelsen på mine gyserbøger landet. “Alligatorblod” og “Øksemorderens kranium” som indgår i serien “Sort Chok”. Bøgerne bliver godt modtaget af lektøren Martin W. Hansen, som konkluderer:

Denne serie rammer en god, uhyggelig tone og et friskt, ungt sprog som også E. E. Richardson og Henrik Einspor er gode til. Serien er en rigtig fin tilføjelse til vore gyser-samlinger.

Det to første titel i serien “Sort chok” udkom i november, 2010. Serien fortsætter til august 2011 hvor tredie bind udkommer. Den bærer titlen: “En papfar fra helvede.” Alle bøgerne bliver illustreret af Erik Petri. Serien henvender sig til aldersgruppen 4. – 7. klassetrin.

 

Udgivet i Skriv en kommentar

Jeg udkommer med 7 nye titler i 2011

I 2011 har jeg nye bøger på vej, som fordeler sig således:

“Salmas første sne” – om pigen Salma der flygter til Danmark fra Sudan. Illustreret af Peter Bay Alexandersen, Forlaget Carlsen, januar 2011.

“Frederik fra forstaden” – om Frederik der planlægger det perfekte kup, som ingen nogensinde vil opdage. Illustreret af Lars Gabel, Carlsen, forår 2011.

“13 betyder uheld”, Harald finder et fire-armet monster i sin kælder. Illustreret af Otto Dickmeiss. Alinea, efterår 2011.

“En papfar fra helvede,” Noah får en underlig ny papfar, som spiser små børn. Vistnok. Illustreret af Erik Petri, Alinea, efterår 2011.

“Amins alfabet”, Amin opfinder sit eget alfabet, illustreret af Peter Bay Alexandersen, Carlsen, efterår 2011.

“Spøgelsestoget”, Thors savner sin afdøde farmor. Han springer ombord på spøgelstoget for at sige farvel. Illustreret af Mårdøn Smet, Carlsen, efterår 2001.

“Kessler-effekten”, Martins far er sindssyg, men står til at arve en formue. Kan Martin få sin far normal på fem dage? Forlaget Carlsen, efterår 2011.

 

 

Udgivet i 1 kommentar

Flot lektørudtalelse til “De forbyttede tissemænd”

“Den er lidt “fræk” – den titel” – sådan starter lektørudtalelsen på min nye bog “De forbyttede tissemænd”. Lektøren Boy Olesen er  glad for historien og illustrationerne. Han konkluderer: “Spændende, sjov, men også alvor, er omdrejningspunktet for denne udmærkede bog, som er særdeles velegnet til de børn, der er kommet godt i gang med læsningen.”

“De forbyttede tissemænd” er udkommet på forlaget Carlsen med tegninger af Lars Gabel.

Fra bogens bagside:

“Hele klassen skal på tur til Eksperimentariet. Men Konrad og Lea farer vild og ender i et rum med en mærkelig maskine. Når man trykker på den røde knap, sker der noget. Der kommer et stort, hvidt lysglimt og en brølende lyd. Derefter stilhed. Lea og Konrad er okay. Vistnok. Men noget er byttet rundt … ”

Køb bogen til 29 kroner som ebog til ipad hos Apple Ibookstore

Udgivet i Skriv en kommentar

Min nye bog “De forbyttede tissemænd” udkommer i dag

I dag udkommer min seneste bog “De forbyttede tissemænd”.

Bagsidetekst:
Hele klassen skal på tur til Eksperimentariet. Men Konrad og Lea farer vild og ender i et rum med en mærkelig maskine. Når man trykker på den røde knap, sker der noget. Der kommer et stort, hvidt lysglimt og en brølende lyd. Derefter stilhed. Lea og Konrad er okay. Vistnok. Men noget er byttet rundt …

Bogen er illustreret af Lars Gabel og udkommer på Forlaget Carlsen i serien “Carlsens Stribede”. Den henvender sig til aldergruppen 3. – 5. klassetrin.

Udgivet i Skriv en kommentar

“Naja og voodooheksen” er anmeldt på folkeskolen.dk

“Naja og voodooheksen” har fået en fin og positiv anmeldelse på folkskolen.dk. Merete Ahner skriver blandt andet:

“Bogen er mere fjantet end sædvanligt for Morten Dürr, men den er også alvorlig, så den passer fint til målgruppen, som er 3. klasse.”

Se hele anmeldelsen her:

http://www.folkeskolen.dk/ObjectShow.aspx?ObjectId=64330

Udgivet i Skriv en kommentar

“En lort med tusind ben” er anmeldt i “Skolebiblioteket”

Bent Rasmussen har anmeldt “En lort med tusind ben” i “Skolebiblioteket”. Anmeldelsen er rigtig god, og Bent Rasmussen konkluderer:

“En lort med tusind ben” er en herlig, sjov og letlæst historie for de 9-12-årige. Den handler om venskab, mobning, den første spirende kærlighed og noget så upædagogisk som hævn! Det er herlige løjer, der også vil egne sig godt til højtlæsning.”

Se hele anmeldelsen her:

http://www.emu.dk/gsk/skolebib/uv/udgiv/lort_1000_ben.html

Udgivet i Skriv en kommentar

Tre af mine nye bøger anmeldt af Steffen Larsen i Politiken

Det var en stor fornøjelse af åbne for Dagbladet Politiken i dag. Steffen Larsen har anmeldt hele tre af mine bøger, “Marias dukke”, “Da Fatima blev fugl” samt “En lort med tusind ben” til henholdsvis fem, fem og fire stjerner.

Steffen Larsen siger blandt andet:

“Da Fatima blev fugl” er en ægte klassisk Dürr. Den er letlæst, varmhjertet, klog, den smelter på tungen …”

“Marias dukke”: “Morten Dürr vender store emner som liv og død, løgn og godhed. Det hele bliver dobbelt så godt af Lars Gabels stærke billeder … ”

“En lort med tusind ben”: “En rigtig børnebog med masser af tekst … Det er faktisk ret sjovt, men er det nu en god idé at slå så voldsomt fra sig?”

Tjek billigste pris på bøgerne her:

http://www.bogpriser.dk/q-morten-d%FCrr/

Udgivet i Skriv en kommentar

Fin og lidt pudsig lektørudtalelse til “Naja og voodooheksen”

Så er der kommet lektørudtalelse på min bog “Naja og voodooheksen”. Lektøren Lisbeth Thue Hansen er positiv og skriver blandt andet:

“Illustrationen på omslaget og bogens titel vil mange børn finde interessant. Det mystiske og okkulte vil appellere til elever på mellemtrinnet.”

Men som konklusion skriver hun, og her kommer det lidt pudsige:

Bogens illustrationer og det lidt okkulte vil tiltrække målgruppen. At hovedpersonen møder en heks, der udøver voodoo, og at hun mister sit navn og senere får et nyt virker måske lidt urealistisk, men kan sætte nogle tanker i gang ved læseren.”

Jeg er helt enig. At møde en voodooheks er urealistisk.

Ret så meget faktisk.

Udgivet i Skriv en kommentar

Fin lektørudtalelse til “Da Fatima blev fugl”

Så er der kommet en fornem lektørudtalelse på min nye bog “Da Fatima blev fugl”. Lektøren Morten Halskov Jensen kalder det en “god historie med kød på” og siger blandt andet:

“Originalt og konkret giver fortællingen et bud på hvordan gamle myter kan inspirerer til at løse nutidens problemer og konflikter. En historie med kød på indholdet og skrevet i et letlæst sprog. Fine enkle tegninger, korte overskuelige kapitler og en tydelig typografi med luft mellem linjerne.”

“Da Fatima blev fugl” er en selvstændig fortsættelse til min bog “Slip aldrig Samiras hånd”. Bogen er illustreret af Peter Bay Alexandersen.

Fra bogens bagside:

“Fatimas far er fra Egypten. Han har fortalt om gudinden Isis fra gamle dage. Isis har gyldne vinger og kan beskytte og trøste dem, der er kede af det. Fatima vil også gerne have gyldne vinger, så hun kan tage sig af dem, der er kede af det. Det er godt at kunne, hvis der er nogen, der driller.”

Udgivet i 4 kommentarer

Da Fatima blev fugl udkommer i dag

I dag udkommer “Da Fatima blev fugl”. Jeg har netop fået bogen i hånden og er kisteglad for resultatet. Bogen er en selvstændig opfølger til min bog “Slip aldrig Samiras hånd”, som indbragte Skriverprisen i 2008. Bogen udkommer på Forlaget Carlsen. Den er redigeret af Birgitta Gärtner og med illustrationer af Peter Bay Alexandersen. Historien er letlæst og henvender sig til indskolingen.

Bagsidetekst:

Fatimas far er fra Egypten. Han har fortalt om gudinden Isis fra gamle dage. Isis har gyldne vinger og kan beskytte og trøste dem, der er kede af det. Fatima vil også gerne have gyldne vinger, så hun kan tage sig af dem, der er kede af det. Det er godt at kunne, hvis der er nogen, der driller.