Site icon Morten Dürr

Mine tre nye letlæste bøger for voksne udkommer i dag

For Forlaget Alfabeta har jeg skrevet tre letlæste bøger for voksne, som udkommer i dag. Bøgerne skal blandt andet bruges i sprogundervisningen for voksne udlændinge, der skal lære dansk. Samtidig kan bøgerne bruges som letlæsning i folkeskolens ældste klasser.

“Doktor Nej”
Det er ikke nemt at være Doktor Nej. Hans venteværelse er fyldt med syge mennesker – som slet ikke er syge. Derfor må han sige nej, altid nej. Men selv Doktor Nej kan tage fejl.

“Den forkerte Otto Kubak”
En ensom mand har 3.000 venner på Facebook. Og en dag sker miraklet, han bliver Facebook-ven med den berømte danske digter Otto Kubak. Pludselig ringer Otto Kubak på hans dør. Men skuffelsen er stor. Det er ikke slet digteren Otto Kubak. Det er den forkerte Otto Kubak.

“Gifttanden”
En tandlæge får en tophemmelig opgave af en tophemmelig spion. Spionen vil have lavet en gifttand. En tand af glas fyldt med cyanid. En selvmordstand han kan bruge til at tage livet af sig, hvis “fjenden” får fat i ham. Skal tandlægen påtage sig denne opgave?  Hans dilemma vokser, da spionen bliver hans svigersøn.

Exit mobile version